V dnešní moderní, uspěchané době už spousty lidí nakupuje jenom přes internet a kamenné prodejny nejsou oblíbené a často krachují. Přes internet si lidé mohou v klidu z pohodlí domova prohlížet katalogy se zbožím, vše si vyhledají rychle a díky logistickým službám jako je Geis, PPL, DPD, nebo Česká pošta, mohou mít zboží už druhý den doma.
Všude, kam se podíváme se nám nabízí hromady zboží, ať už s oblečením, kosmetikou, hračky a jiné, vše svědčí o přesycenosti trhu a, tak lidé porovnávají ceny, kvalitu, a to vše za pomoci internetu.
Pokud jste tedy na trhu nováčkem máte výhodu, že si v první řadě můžete založit svůj e-shop, tím si i ověříte, zda máte zboží, po kterém je poptávka. Jestliže už jste podnikatelem, který vlastní kamenné prodejny neváhejte s pořízením internetového obchodu.
Jak si vytvořit svůj e-shop?
• Můžete si jej vytvořit sami za pomoci webových stránek, které jsou zdarma.
• Pokud si vytvoříte internetový obchod sami, čeká vás spousty práce (popisování zboží, hlídání cen, spravování stránek). Doporučujeme na takovou práci mít vlastního zaměstnance, nebo nejlíp zaplatit si takovou službu.
• Zaplacení za vytvoření takového obchodu ušetří čas a máte z čeho vybírat, protože firem, co nabízejí takovou službu je spousta.
• Dále, se musíte rozhodnout pro vhodnou logistickou službu, která zákazníkům bude zboží doručovat, opět se dostáváte k fázi porovnání. Následně se s přepravní společností musíte domluvit. Myslete na to, jak bude vaše zboží velké, protože ceny se odvíjejí i od velikosti balíku. Nejlepším řešením, může být nasmlouvání více přepravních společností, například Česká pošta + Geis.
• Využijte i placených reklam, musíte být vidět, slyšet. Výhodou jsou i sociální sítě (Facebook, Instagram).
• Nečekejte, že vám bude internetový obchod hned vydělávat velké peníze, protože trh je opravdu přesycen a je třeba vytrvat (opravdu hodně trpělivosti), vyplatí se.
• V konečné fázi vašeho obchodu je důležité sledovat aktuality, rozšiřovat a obnovovat vaše stránky a hlavně hlídat, zda fungují, jak mají.
Tak co? Už jste se pustili do tvoření vlastního e-shopu? Ano? Tak přejeme mnoho úspěchů!